De Chemistry Europe Travel Grant, gesponsord door Chemistry Europe, is een initiatief dat samenwerking bevordert tussen veelbelovende jonge onderzoekers en vooraanstaande Principal Investigators binnen de Europese wetenschappelijke gemeenschap.

Dit programma streeft naar het creëren van betekenisvolle connecties, het faciliteren van laboratoriumbezoeken en het bevorderen van kennisuitwisseling. De Travel Exchange Grant bestaat uit een bedrag van €2000 voor een bezoek aan een Principal Investigator in het buitenland voor een periode van 1 tot 2 maanden. Het programma staat open voor aanvragen van onderzoekers die aan de volgende voorwaarden voldoen:

• De onderzoeker moet een PhD behaald hebben tussen twee en zeven jaar geleden.
  • In het afgelopen jaar moet minstens één onderzoeksartikel gepubliceerd zijn in een Chemistry Europe-tijdschrift
  • De onderzoeker moet lid zijn van een van de partnerverenigingen van Chemistry Europe, zoals de KNCV of KVCV.

De aanvrager dient een kort voorstel te schrijven waarin wordt uitgelegd welk onderzoek tijdens het bezoek zal worden uitgevoerd en hoe dit de carrière en onderzoeksactiviteiten zal beïnvloeden. De uiterste datum voor het indienen van de aanvraag voor de CE Travel Grant Programma voor de eerste ronde is verlengd tot 30 november 2024.

Dien je aanvraag in bij de KNCV of KVCV. Een commissie, aangesteld door de KNCV of KVCV, voert de selectieprocedure uit. Elke vereniging selecteert drie aanvragers per jaar. Interesse? Stuur een aanvraag naar kncv@kncv.nl of contact@kvcv.be.

Voor meer informatie, bezoek de website van Chemistry Views.